مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 12:052022-01-08اقتصادي

توسعه خوشه ای؛ راهکار برون رفت صنعت چاقو از مشکلات


مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان تاکید کرد: امروز توسعه خوشه ای یکی از راهکارهای برون رفت صنعت چاقو از مشکلات است.

- محسن عباسی پیش از ظهر امروز (18 دی ماه) در اولین آیین بزرگداشت چاقوی زنجان که در سالن اجتماعات انجمن مهرانه زنجان برگزار شد، با بیان اینکه رشد و توسعه فرصت های شغلی با بهره مندی از شویه های علمی، امری اجتناب ناپذیر است، گفت: در همین راستا موضوع توسعه خوشه ای یکی از راهکارهایی است که در دستور کار بخش های مختلف قرار داده شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان گام هایی در این راستا برداشته است، افزود: فرآیند اجرایی توسعه خوشه ای کسب و کار در چند سال تعریف شده که در این راستا چاقوی زنجان نیز به عنوان یکی از کسب و کارهای اولویت دار معرفی شده و تلاش داریم با ورود جدی در این حوزه از دغدغه های صنعت چاقو بکاهیم.

این مسئول با یادآوری اینکه در حال حاضر 930 بنگاه خرد و 15 بنگاه کوچک چاقو در زنجان داریم، تصریح کرد: در حوزه صنعت چاقوسازی زنجان 2500 نفر مشغول به کار بوده و حدود 1200 تن انواع چاقو و وسایل برنده در طول سال تولید می شود که 60 درصد این تولیدات در داخل کشور مورد استفاده قرار گرفته و 40 درصد نیز صادراتی است که اکثراً به صورت چمدانی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه خوشه ای؛ راهکار برون رفت صنعت چاقو از مشکلات

توسعه خوشه ای؛ راهکار برون رفت صنعت چاقو از مشکلات