مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 15:502022-01-08اقتصادي

ثب روز ملی چاقوی زنجان/ چاقوی زنجان برند جهانی است


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: صنعتگران زنجانی در حوزه چاقوسازی سرآمد هستند و چاقوی زنجان به عنوان یک برند شناخته شده در کل دنیا محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، امیر ارجمند عصر امروز در مراسم بزرگذاشت چاقوی زنجان اظهار کرد: 18 دی ماه به عنوان روز کشف قدیمی ترین چاقوی زنجان در معدن چهرآباد زنجان ملی چاقوی زنجان برای بزرگداشت این صنعت فلزکاری زنجان انتخاب شده است که در تلاش هستیم تا این روز را به عنوان روز ملی چاقوی زنجان در تقویم ثبت کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان حفظ، احیا، توسعه و ترویج صنعت دست زنجانی ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: صنعتگران زنجانی در حوزه چاقوسازی سرآمد هستند و چاقوی زنجان یک برند شناخته شده در کل دنیا محسوب می شود.

ارجمند بیان کرد: استان زنجان نیز به عنوان یکی از مناطقی که نقش بسزایی در جنگ های مختلف ایران داشته، در باب ساخت انواع سلاح از قدمت بالایی برخوردار است و قدمت هنر چاقوسازی زنجان به 18 قرن پیش برمی گردد و صنعتگران زنجانی در این هنر تا به امروز فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه صنعت چاقوسازی در استان زنجان وام دار سلاح سازی مردمان زنجان در زمان های دور بوده است، گفت: چاقو دومین صنعت ارز آور در حوزه صنایع دستی استان زنج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثب روز ملی چاقوی زنجان/ چاقوی زنجان برند جهانی است

ثب روز ملی چاقوی زنجان/ چاقوی زنجان برند جهانی است