مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 دی 1400 ساعت 19:302022-01-08سياسي

حمایت جناب عباس، عموی پیامبر از حضرت زهرا(س)


هر چند جناب عباس عموی امیرالمومنین زنده نبود تا حکومت ظاهری ایشان را درک نماید و حضرت را یاری نماید ، اما فرزندانی که را با عشق امیرالمومنین تربیت نموده بود، - زنده بودند و در محضر امیرالمومنین بوده و در خدمت حضرت بودند و در حکومت ایشان ، آن بزرگوار را تا جایی  که می توانستند یاری نمودند و جان بر کف در خدمت ایشان بودند.

حجت الاسلام حسن طالبیان شریف در یادداشتی که در اختیار ایسنای قم قرارداد آورده است: جناب عباس بن عبد المطلب ، عموی بزرگوار رسول خدا صلی الله علیه و آله بود و نقش مهمی در تاریخ اسلام داشت.

ایشان در صدر اسلام در نزد مسلمین اعتبار و جایگاه خاصی داشت .

اسرار زیادی از تاریخ اسلام ، رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله ، امیرالمومنین علی علیه السلام می دانست و معجزات و کرامات زیادی از ایشان مشاهده کرده بود که بخشی از آنها را برای مسلمین بازگو نموده که منتشر شده است و از جمله آنها است: معجزات تولد پیامبر و امیرالمومنین علی علیه السلام که به ما رسیده و در کتب اسلامی نیز ثبت و ضبط شده و مورد مراجعه محققین قرار دارد.

مشهور این است که جناب عباس بن عبدالمطلب تقریبا هم سن و سال پیامبر اسلام بوده و در دوران کودکی و نوجوانی نیز مانوس و هم بازی ایشان بوده است ولی طبق تحقیقاتی که من داشتم شواهد و قرائن ، نشان می دهد که ایشان حدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت جناب عباس، عموی پیامبر از حضرت زهرا(س)

حمایت جناب عباس، عموی پیامبر از حضرت زهرا(س)