مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 06:102022-01-09اقتصادي

تجهیز و حفر 42 حلقه چاه برای رفع تنش آبی شهرهای خراسان شمالی


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از تجهیز و حفر 42 حلقه چاه آب برای رفع تنش آبی شهرهای این استان خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی از تجهیز و حفر 42 حلقه چاه آب برای رفع تنش آبی شهرهای این استان خبر داد.

غلامحسین ساقی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه متاسفانه وضعیت بارندگی در این استان به شدت نامطلوب است، گفت: در سال 97 تعدادی چاه حفر شد که باید تجهیز و به تدریج وارد مدار بهره برداری شوند.

وی افزود: بیش از دو ماه است که آب سد دو شهر شیروان و اسفراین خشک شده و دیگر از این دو سد آبی به ما تعلق نمی گیرد و آب مورد نیاز مردم این شهر از چاه های آبی که در گذشته حفر شده بود، تامین می شود.

ساقی با اشاره به آب سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان که آب مورد نیاز مردم مرکز استان را تامین می کند، اظهار کرد: کاهش شدید حجم دریاچه آب این سد بر روی کیفیت آن نیز تاثیر گذاشته است و سبب شده تا آبی که در اختیار مردم بجنورد قرار می گیرد طعم و بوی بدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه البته این اتفاق در بسیاری از مناطق کشور افتاده است، ادامه داد: به رغم اینکه این شرکت ماهانه هزینه های خیلی زیادی را برای رفع طعم و بوی بد آب آشامیدنی از طریق تزریق کربن فعال و آب اکسژنه می کند اما باز هم خیلی موفق نبوده و راه حل اساسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیز و حفر 42 حلقه چاه برای رفع تنش آبی شهرهای خراسان شمالی

تجهیز و حفر 42 حلقه چاه برای رفع تنش آبی شهرهای خراسان شمالی