مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 07:402022-01-09حوادث

کشف کوزه های سفالی دوره های عصر آهن و اسلامی در میاندوآب


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی ازکشف کوزه های سفالی مربوط به دوره های عصر آهن و اسلامی در میاندوآب خبرداد.

- ایسنا/آذربایجان غربی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی ازکشف کوزه های سفالی مربوط به دوره های عصر آهن و اسلامی در میاندوآب خبرداد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی سرهنگ بهزاد حجابی با اعلام این خبر گفت: به دنبال گزارش دوست داران میراث فرهنگی مبنی بر خرید و فروش مقادیری اشیای عتیقه در روستای یاریجان شهرستان میاندوآب و پس از احراز صحت خبر بلافاصله موضوع در دستور کار یگان حفاظت استان قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی، افزود: یگان حفاظت استان ضمن تشکیل تیمی از نیروهای حفاظت، با هماهنگی مقام قضایی با همراهی ماموران نیروی انتظامی به محل مورد نظر مراجعه کردند و در بازرسی از منزل یکی از قاچاقچیان عتیقه، 4 عدد کوزه سفالی کشف و ضبط کردند.

وی افزود: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان، کوزه های مکشوفه دارای ارزش تاریخی است و قدمت آن ها به دوره های عصرآهن و اسلامی تخمین زده شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: در این عملیات، متهم به همراه پرونده برای سیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف کوزه های سفالی دوره های عصر آهن و اسلامی در میاندوآب

کشف کوزه های سفالی دوره های عصر آهن و اسلامی در میاندوآب