مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 07:552022-01-09اجتماعي

سواد دیجیتال باید از سنین پیش دبستانی باید آغاز شود


بسیاری از کشورهای دنیا، مهارت های برنامه نویسی و سواد دیجیتال را از سنین پیش دبستانی آغاز می کنند و زمینه ای برای ورود دانش آموزان به این عرصه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رضوان حکیم زاده در مراسم افتتاحیه و تبیین طرح ارتقای مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتالی دانش آموزان و معلمان دوره ابتدایی که صبح امروز برگزار شد، گفت: دوره ابتدایی، بنیاد و اساس تعلیم و تربیت است.

معاونت ابتدایی با نگاه به دوران پساکرونا بر اساس راهکار 17-3 سندتحول بنیادین مبتنی بر اصلاح و به روزآوری روش های تعلیم و تربیت طرح تحولی ارتقای مهارت برنامه نویسی و سواد دیجیتالی دانش آموزان و معلمان دوره ابتدایی را طراحی کرده است.

وی با بیان اینکه در گام اول پنج درصد مدارس را تحت پوشش این طرح می بریم، بیان کرد: با توجه به تجربه دوساله از آموزش در بستر فناوری طرح تحولی، مطالعات بسیاری انجام دادیم که در نهایت طرح مذکور را تنظیم کردیم که اولین برنامه تحولی در دولت سیزدهم است.

وی به تبیین چرایی و اهمیت اجرای این طرح پرداخت و گفت: طی دوسال گذشته شرایطی را تجربه کردیم که دلیل شیوع کرونا ، فضای مجازی به نوعی بر نظام های آموزشی تحمیل شد اما این اجبار به ما نشان داد که اگر برنامه ریزی کنیم می توانیم از بستر فناوری استفاده موثری داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سواد دیجیتال باید از سنین پیش دبستانی باید آغاز شود

سواد دیجیتال باید از سنین پیش دبستانی باید آغاز شود