مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 08:102022-01-09اقتصادي

بودجه 1401 به گونه ای تنظیم شده که هیچ استقراضی از بانک مرکزی صورت نمی گیرد


رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بودجه 1401 به گونه ای تنظیم شده است که هیچ استقراضی از بانک مرکزی به عنوان خلق پول صورت نگیرد و این خط قرمز لایحه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه بودجه کشور در نشست علنی مجلس امروز یکشنبه (19دی ماه) در دفاع از کلیات لایحه بودجه 1401، اظهار داشت: چندین سال است که علیرغم ثابت نگه داشتن قیمت برخی از اقلام مانند سوخت و ارز ترجیحی باز شاهد تورم 50% هستیم که آن را به مردم تحمیل کرده ایم.

وی ادامه داد: ریشه های اصلی تورم در جاهای دیگر است اولین ریشه در منابع و مصارف دولت است زیرا مصارف بالا می رود ولی منابع موجود نیست از این رو دولت مجبور به استقراض از بانک مرکزی می شود که این اولین ریشه آن است.

این موضوع در بودجه 1401 به گونه ای تنظیم شده است که هیچ استقراضی از بانک مرکزی به عنوان خلق پول صورت نگیرد که این خط قرمز لایحه بودجه 1401 قلمداد شده است.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امسال به لطف خدا علی رغم تحمیل هزینه های دولت قبل به این دولت ولی اجازه داده نشده است که خلق پولی در دولت سیزدهم اتفاق بیفتد که این افتخاری برای این دولت است.

میرکاضمی افزود: ریشه دوم دارایی های خارجی بانک مرکزی است که ریشه آن در یک منابع محدودی مانند 15 یا 14 میلیارد دلار است که ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه 1401 به گونه ای تنظیم شده که هیچ استقراضی از بانک مرکزی صورت نمی گیرد

بودجه 1401 به گونه ای تنظیم شده که هیچ استقراضی از بانک مرکزی صورت نمی گیرد