مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 14:302022-01-09سياسي

رسیدگی به پرونده های تصادفات جزیی بدون ارجاع به دادسرا و دادگاه


برای افزایش رضایتمندی مردم و تسریع در روند رسیدگی پرونده های اخذ دیه در تصادفات جزیی قراراست بررسی این پرونده ها بدون ارجاع به دادسراها و دادگاه ها انجام شود.

- به گزارش، حسن خانجانی موقر ظهر یکشنبه در جمع نمایندگان شرکت های بیمه ای همدان گفت: به منظور حمایت از حقوق عامه و تسریع در رسیدگی به پرونده های مرتبط با پرداخت دیه متعلق به صدمات بدنی موضوع مواد 716 و 717 قانون مجازات اسلامی که جز جرایم قابل گذشت هستند، مقرر شده تا پس از تأیید نهایی کارگروه مربوطه، بررسی چنین پرونده های در شوراهای حل اختلاف انجام شود.

وی اظهار کرد: این بدان معنا است که پس از تصویب این طرح، رسیدگی به تمام پرونده های تصادف های جزیی و نه تصادفات فوتی و یا نقص عضو، تنها در شوراهای حل اختلاف انجام می شود مگر آنکه به نتیجه قطعی در شوراها نرسند.

دادستان همدان افزود: در این زمینه، تمام تحقیقات اعم از گواهی های مرتبط با پزشکی قانونی و صورتجلسه های کلانتری ها و پاسگاه ها در شوراهای حل اختلاف پیگیری می شود و پس از احراز و قطعیت نوع و میزان صدمات وارده، میزان دیه تعیین و با صدور گواهی از سوی مقام قضایی در شورا، شرکت های بیمه موظف به پرداخت خسارت هستند.

خانجانی موقر عنوان کرد: سابق بر این تمام پرونده های مرتبط با تصادفات بر حسب نوع رسیدگی به دادسراها و دادگاه ارجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسیدگی به پرونده های تصادفات جزیی بدون ارجاع به دادسرا و دادگاه

رسیدگی به پرونده های تصادفات جزیی بدون ارجاع به دادسرا و دادگاه