مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 18:502022-01-09بين الملل

اختلاف میان افغانستان و کشورهای همسایه سیاست آمریکاست


وزیر امور خارجه کشورمان ایجاد اختلاف میان افغانستان و کشورهای همسایه را یکی از محورهای سیاست آمریکا در منطقه خواند.

  - ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز (یکشنبه) با مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان و هیئت همراه وی دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست امیرعبداللهیان ضمن تأکید بر اینکه تاریخ اثبات کرده است پیوند مردم ایران و افغانستان از نوع خویشاوندی است، اظهار کرد: مجاهدت های مردم با غیرت افغانستان نشان داد که هیچ قدرت خارجی نمی تواند افغانستان را اشغال و بر آن حکومت کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سخنان مثبت رهبران طالبان در خصوص تشکیل دولت فراگیر، ضرورت تأمین شاخص های قابل قبول در این خصوص را مورد تأکید قرار داد.

امیرعبداللهیان، کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم رنج دیده افغانستان را یادآور شد و افزود: ایران ضمن تداوم این کمک ها، از ظرفیت های منطقه ای نیز برای کمک های بیشتر به منظور کاهش مشکلات مردم افغانستان بهره خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین سیاست های غلط آمریکا و همپیمانان آن طی 20 سال گذشته در افغانستان را مورد نکوهش قرار داد و ایجاد اختلاف میان افغانستان و کشورهای همسایه را یکی از محورهای سیاست آمریکا در منطقه خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلاف میان افغانستان و کشورهای همسایه سیاست آمریکاست

اختلاف میان افغانستان و کشورهای همسایه سیاست آمریکاست