مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 20:352022-01-09اقتصادي

تغییر قوانین گریبان گیر خریدارن ایرانی مسکن در ترکیه/سفرهایی که گران تمام می شود!


خبر ها حاکی از آن است که بر اساس تصمیم جدید دولت ترکیه، ایرانی ها تنها با این شرط می توانند املاک خود را به فروش برسانند که آن را 40 درصد زیر قیمت و به اتباع ترکیه بفروشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس، چند سالی می شود که  برخی از مردم به جهت کسب اقامت و یا سرمایه گذاری در ترکیه اقدام به خرید ملک در این کشور می کنند، متأسفانه این رویه به دلیل عدم جذابیت سرمایه گذاری در داخل کشور سرعت گرفته و سرمایه های بسیاری از ایرانیان از کشور خارج می‎ شود.

خرید ملک در ترکیه توسط شهروندان خارجی زمانی قوت گرفت که دولت ترکیه حدود سه سال پیش، برخی از قوانین مهاجرتی کشور خود را تغییر داد و شرایط اخذ اقامت در این کشور را برای اتباع خارجی آسان تر کرد، این تصمیم با هدف جذب سرمایه گذاری خارجی و خروج ترکیه از بحران اقتصادی صورت گرفت.

به طوری که پیش از تغییر این قوانین، متقاضیان اخذ اقامت ترکیه باید خانه هایی به ارزش حداقل 1 میلیون دلار خریداری می کردند اما بر اساس قوانین جدید، این رقم به یک چهارم یعنی 250 هزار دلار کاهش پیدا کرد و همین مسئله موجب شد سیل سرمایه های خارجی به سوی این کشور گسیل شود، در این میان ایرانیان رتبه نخست سرمایه گذاری در ترکیه را کسب کردند و رکورد قابل توجهی را به ثبت رساندند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر قوانین گریبان گیر خریدارن ایرانی مسکن در ترکیه/سفرهایی که گران تمام می شود!

تغییر قوانین گریبان گیر خریدارن ایرانی مسکن در ترکیه/سفرهایی که گران تمام می شود!