مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 دی 1400 ساعت 23:052022-01-09سياسي

امیرعبداللهیان: پولهای بلوکه شده افغانستان باید آزاد شود


حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز (یکشنبه) با مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان و هیئت همراه وی دیدار و گفتگو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، در این نشست امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر این که تاریخ اثبات کرده است پیوند مردم ایران و افغانستان از نوع خویشاوندی می باشد، اظهار کرد: مجاهدت های مردم با غیرت افغانستان نشان داد که هیچ قدرت خارجی نمی تواند افغانستان را اشغال و بر آن حکومت کند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به سخنان مثبت رهبران طالبان در خصوص تشکیل دولت فراگیر، ضرورت تامین شاخص های قابل قبول در این خصوص را مورد تاکید قرار داد.

امیر عبداللهیان کمک های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم رنج دیده افغانستان را یادآور شد و افزود: ایران ضمن تداوم این کمک ها، از ظرفیت های منطقه ای نیز برای کمک های بیشتر به منظور کاهش مشکلات مردم افغانستان بهره خواهد گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین سیاست های غلط آمریکا و هم پیمانان آن طی 20 سال گذشته در افغانستان را مورد نکوهش قرار داد و ایجاد اختلاف میان افغانستان و کشور های همسایه را یکی از محور های سیاست آمریکا در منطقه خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان: پولهای بلوکه شده افغانستان باید آزاد شود

امیرعبداللهیان: پولهای بلوکه شده افغانستان باید آزاد شود