مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 دی 1400 ساعت 06:352022-01-10بين الملل

دروغ دردسرساز؛ پسر مقام سابق سعودی، ریاض را به باد تمسخر گرفت


پسر معاون ولی عهد سابق سعودی، سخنگوی نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی را به دلیل رسوایی دروغ اخیرش درباره بندر الحدیده یمن به باد تمسخر گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خالد الجبری  فرزند سعد الجبری معاون ولی عهد سابق سعودی که زمانی مرد شماره یک اطلاعات عربستان سعودی بود، به گاف و رسوایی اخیر ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی-اماراتی واکنش نشان داد و او را به باد تمسخر گرفت.

سعد الجبری معاون ولی عهد سابق سعودی محمد بن نایف پیش از کودتای بن سلمان در ژوئن 2017 بود و پست مشاور امنیت ملی در وزارت کشور سعودی را بر عهده داشت.

گفته می شود الجبری اسنادی در دست دارد که می تواند بشدت علیه بن سلمان به کار گرفته شود و ولی عهد سعودی به همین دلیل دنبال استرداد او به خاک عربستان است.

وی در سال 2017 به کانادا گریخته، در سال 2020 در دادگاهی در واشنگتن علیه بن سلمان شکایت و او را به تلاش برای ترور خود متهم کرد.

المالکی اخیرا با نمایش صحنه ای از یک فیلم مستند درباره حمله 2003 آمریکا به عراق است که در سال 2009 توسط کارگردان آمریکایی به نام کریستین ورج ساخته شده بود، مدعی شد که این فیلم مربوط به یک کارگاه مونتاژ موشک در بندر الحدیده یمن است و از این بندر به عنوان پایگاهی برای حملات نظامی علیه عربستان سعودی استفاده می شود، به همین دلیل این بندر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دروغ دردسرساز؛ پسر مقام سابق سعودی، ریاض را به باد تمسخر گرفت

دروغ دردسرساز؛ پسر مقام سابق سعودی، ریاض را به باد تمسخر گرفت