مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 07:502022-01-11بين الملل

هوش مصنوعی، همه گیری بعدی کروناویروس را پیش بینی می کند


یک گروه بین المللی از پژوهشگران در بررسی جدید خود سعی دارند تا مدل های مبتنی بر هوش مصنوعی را طوری آموزش دهند که بتوانند به پیش بینی همه گیری بعدی کروناویروس کمک کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از وب سایت رسمی دانشگاه جرج تاون (Georgetown University) آمریکا، یک گروه بین المللی از پژوهشگران به سرپرستی دانشگاه جرج تاون، قدرت هوش مصنوعی را در پیش بینی اینکه چه ویروس هایی می توانند انسان را مانند کروناویروس آلوده کنند، چه حیواناتی میزبان این ویروس ها هستند و ویروس ها در کجا ممکن است ظاهر شوند، نشان داده اند.

این مجموعه از مدل های پیش بینی کننده میزبان های احتمالی ویروس، طی یک پروژه 18 ماهه برای شناسایی گونه های خاصی از خفاش ها که احتمالا حامل بتاکروناویروس ها هستند، تأیید شد.

کالین کارلسون (Colin Carlson)، دانشیار بخش میکروبیولوژی و ایمنی شناسی دانشگاه جرج تاون و از پژوهشگران این پروژه گفت: اگر می خواهید این ویروس ها را پیدا کنید، باید کار خود را با مشخصات میزبان های آنها، محیط زیست و تکامل آنها، حتی شکل بال هایشان آغاز کنید.

هوش مصنوعی به ما امکان می دهد تا داده های مربوط به خفاش ها را به دست بیاوریم و آنها را به پیش بینی های ملموس تبدیل کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی، همه گیری بعدی کروناویروس را پیش بینی می کند

هوش مصنوعی، همه گیری بعدی کروناویروس را پیش بینی می کند