مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 12:052022-01-11اقتصادي

مرکز برنامه ریزی دخانیات از ساختار وزارت صمت حذف نشد


اگرچه پیش از این اعلام شده بود که مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات از ساختار وزارت صمت جدا شده اما پیگیری ها نشان می دهد که این مرکز با دفتر صنایع غذا و دارو ادغام شده است.

- به گزارش، حدود یک ماه پیش نمودار سازمانی وزارت صمت تغییر کرد؛ در نمودار جدید برخی از بخش ها از این وزارتخانه یا جدا و یا در دفاتر دیگر ادغام شدند.

یکی از بخش هایی که بعد از 9 سال از چارت وزارتخانه کنار گذاشته شده بود مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات بود.

حذف این مرکز از ساختار وزارتخانه، انتقادات بسیاری را در پی داشت چراکه به اعتقاد آنها صنعت دخانیات چه به لحاظ اشتغالزایی و جلوگیری از خروج ارز و چه به لحاظ حفظ سلامت استفاده کنندگان از مواد دخانی اهمیت بالایی دارد و در صورت نداشتن متولی واحد، بیش از پیش با مشکل مواجه می شود.

فعالان صنعت دخانیات تاکید می کردند که با توجه به ضریب اهمیت محصولات دخانی، مرکز برنامه ریزی نه تنها نباید حذف شود بلکه باید تبدیل به سازمان زیرمجموعه وزارت صمت و یا معاونت دخانی شود.

در این رابطه محمدرضا تاجدار رییس انجمن تولیدکنندگان، صادرکنندگان و واردکنندگان کالاهای دخانی می گوید: 100 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه مشغول به کار هستند، گفت: 400 هزار نفر عامل توزیع استانی و 300 هزار خرده فروش در حوزه توزیع قانون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکز برنامه ریزی دخانیات از ساختار وزارت صمت حذف نشد

مرکز برنامه ریزی دخانیات از ساختار وزارت صمت حذف نشد