مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 دی 1400 ساعت 12:102022-01-11سياسي

آیا نزاع در پارلمان عراق بر روند انتخاب نخست وزیر تأثیرگذار است؟


نخستین نشست پارلمان عراق که دو روز پیش در فضایی ملتهب و پرتنش برگزار شد در نهایت با وجود اعتراض بیش از یکصد نماینده و خروج آن ها از صحن علنی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، التهاب و تنش سیاسی در عراق چند روز پیش با شدت و حدت بیشتر، خود را در صحن علنی مجلس نمایان ساخت و نخستین نشست پارلمان عراق که سه ماه پس از برگزاری انتخاباتی جنجالی برگزار می شد به میدانی برای درگیری لفظی و سپس فیزیکی تبدیل شد.

نخستین نشست پارلمان جدید عراق که قرار بود ساعت 11 صبح نهم ژانویه (یکشنبه پیش) برگزار شود، با چند ساعت تأخیر در عصر همان روز به ریاست محمود المشهدانی که از سوی برهم صالح رییس جمهور عراق به عنوان رییس سِنی این نشست انتخاب شده بود، آغاز شد.

رییس جمهور عراق ده روز پیش از این نشست در ابلاغیه ای، از نمایندگان جدید پارلمان خواست تا اولین جلسه خود را در نُهم ژانویه 2022 برگزار کنند.

در این ابلاغیه آمده بود که طبق قانون اساسی و بنا به رأی دادگاه فدرال در خصوص تأیید نتیجه انتخابات پارلمانی، اولین جلسه پارلمان باید در نهم ژانویه 2022 (19 دی ماه) برگزار شود.

  وی علاوه بر المشهدانی، به ترتیب عامر حسین جاسم علی الفایز و خالد حسن صالح حسن الدراجی را مسن ترین نمایندگان مجلس پنجم عراق معرفی کرد تا در صورت بروز هرگونی مشکلی، این دو جانشین المشهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا نزاع در پارلمان عراق بر روند انتخاب نخست وزیر تأثیرگذار است؟

آیا نزاع در پارلمان عراق بر روند انتخاب نخست وزیر تأثیرگذار است؟