مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 دی 1400 ساعت 15:302022-01-13اقتصادي

مشکل صادرات کیوی به هند رفع می شود


معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به توقف صادرات کیوی به هند، گفت: بزودی این مشکل برطرف می شود.

- ، مهدی قائمیان بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای سورتینگ غرب مازندران با بیان اینکه شرط هند برای واردات محصول کیوی عاری بودن از آفت شپشک است، افزود: ملزم به رعایت شرط هندوستان هستیم.

وی با اظهار اینکه پس از دریافت اخطار هندوستان درباره آفت شپشک، صادرات را متوقف کردیم، افزود: تلاش کردیم تا برای تأمین خواسته نیاز بازار مصرف و رفع مشکل برنامه ریزی کنیم.

وی با عنوان اینکه پس از صدور اخطار جلوی صادرات کیوی به هند را گرفتیم، گفت: در مجموع 28 محموله به هند ارسال شد که چهار محموله مستقیم و مابقی به صورت غیرمستقیم و توسط امارات صادر شده بود.

قائمیان یادآور شد: محموله صادرکنندگانی که در ایران مجوز قرنطینه ای نگرفته بودند، برگشت خورد و آن را از طریق امارات به هند صادر کرده بودند و این رفتارهای غیرحرفه ای سبب از دست رفتن بازار جهانی محصولات ایرانی خواهد شد.

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور ادامه داد: در حال رایزنی هستیم تا مناطق تولید وو سورتینگ کیوی را شناسنامه دار کنیم و فهرست آن را برای هندوستان ارسال می کنیم تا از جاهای دیگر محصول برایشان ارسال نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل صادرات کیوی به هند رفع می شود

مشکل صادرات کیوی به هند رفع می شود