مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 08:352022-01-15سياسي

کارخانه نوآوری مرغ لاین راه اندازی می شود/ جهش در حوزه پرورش طیور


مدیر گروه تولید، تجاری سازی و بازاریابی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری از راه اندازی کارخانه نوآوری مرغ لاین در شمال کشور خبر داد و گفت: - این کار منجر به جهش پرورش طیور می شود.

دکتر علیرضا خاکدامن در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای کاهش وابستگی صنعت مرغ و توسعه لاین آرین در کشور، معاونت علمی و فناوری با همکاری نهادهای ذی ربط، پیگیری پروژه های توسعه فناوری در این حوزه را در مرکز توجه خود قرار داده است.

مدیر گروه تولید، تجاری سازی و بازاریابی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه سابقه شکل گیری مرغ لاین آرین در کشور به دهه هفتاد باز می گردد، خاطر نشان کرد: دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد بازار مرغ کشور در اختیار مرغ آرین بوده است اما با آزاد سازی واردات جوجه اجداد، سویه آرین کم کم مزیت خود را نسبت به سایر سویه های وارداتی در دهه هشتاد از دست داده است.

به گفته وی، همین موضوع در کنار برخی ایرادات عملکردی مانع توسعه مرغ آرین در کشور شد؛ در حقیقت اکنون کشورمان، در تامین مرغ اجداد به برخی کشورها وابسته است و همین موضوع سبب شد که معاونت علمی و فناوری به موضوع توسعه مرغ آرین در کشور و قطع وابستگی ورود کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارخانه نوآوری مرغ لاین راه اندازی می شود/ جهش در حوزه پرورش طیور

کارخانه نوآوری مرغ لاین راه اندازی می شود/ جهش در حوزه پرورش طیور