مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 دی 1400 ساعت 17:002022-01-15اجتماعي

رانندگی در مه چه مهارتی نیاز دارد؟


رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان گفت: رانندگی در مه که در این فصل پدیده غالب شرایط جوی شده بسیار خطرناک است و نیاز به برخی مهارت ها دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، سرهنگ فرید کریمی زاده رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رانندگی در هوای مه آلود خطر تصادف با خودروی جلویی به علت کاهش سطح تماس لاستیک با جاده و کاهش دید افقی، تا درصد بالایی افزایش می دهد بنابراین حتی الامکان از رانندگی در ساعات اولیه صبحگاهی باید پرهیز شود.

  وی افزود: در صورت ضرورت حرکت، از سلامت فنی برف پاک کن، چراغ ها، آب رادیاتور و مخزن برف پاک کن و سیستم ترمزها اطمینان حاصل کنید.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان خوزستان تصریح کرد: در شرایط مه آلود از ماشین جلویی فاصله بیشتری برقرار کنید و فاصله طولی را از دو ثانیه تا پنج ثانیه افزایش دهید.

وی با اشاره به اینکه برای رانندگی در مه از نور پایین استفاده شود تا وسعت دید را به حداکثر برسد، گفت: چراغ های خطر عقب و فلاشرها را روشن گذاشته تا دیگر رانندگان متوجه خودرو شما باشند.

کریمی زاده با بیان اینکه در هوای مه آلود در صورتی که راننده بیشتر از 50 متر دید نداشته باشد، سرعت مطمئنه را لحاظ و تاکید می شود در جای امن خارج از مسیر عبور متوقف شود، اضافه کرد: برای رانندگی از سم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رانندگی در مه چه مهارتی نیاز دارد؟

رانندگی در مه چه مهارتی نیاز دارد؟