مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 09:302022-01-16اقتصادي

لزوم اعمال مالیات با سودآوری واحدهای تولیدی در اردبیل


استاد اقتصاد دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مالیات در سطح دنیا با محاسبه سودآوری واحدهای صنعتی اعمال می شود و خارج از این قاعده اعمال مالیات صحیح و عقلانی به نظر نمی رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد حسن زاده شامگاه شنبه در نشست تأثیر مالیات بر اقتصاد ملی در اردبیل اظهار کرد: اعتماد مؤدیان در پرداخت مالیات به دستگاه های متولی در این بخش یک رویکرد با ثبات و حقیقی در کمک به توانمندی این بخش است که روز به روز بر تقویت این فضا باید کمک کرد.

وی تصریح کرد: اتفاقی که در کشورمان در سال های اخیر رخ داده اعمال مالیات ثابت و بدون در نظر گرفتن متغیرهای درآمدی برای واحدهای تولیدی است که این خود نوعی بی عدالتی محسوب می شود.

استاد اقتصاد دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در دنیا رسم بر این است تا با محاسبه سود و کسب درآمد مالیات اعمال می شود و تشخیص آن نیز بر عهده متخصصان و کارشناسان حوزه مالیاتی و ابزارهای دقیق نظارتی است.

حسن زاده افزود: مالیات برای واحدهای تولیدی و صنعتی که در طول سال ضررده بوده اند، اعمال نمی شود اما در کشورمان اعمال مالیات به شکل ثابت برای همه کسب و کارها در نظر گرفته شده و هیچ توجهی به مؤلفه های تولید و کسب سود نمی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: باید این متغیرها در پوشش مالیاتی به ویژه برای کسب و کارهای متفاوت در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم اعمال مالیات با سودآوری واحدهای تولیدی در اردبیل

لزوم اعمال مالیات با سودآوری واحدهای تولیدی در اردبیل