مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 09:402022-01-16اقتصادي

واکنش غیرمستقیم وزیر نفت به گاف همتی/ اوجی: وصول درآمد نفتی چند برابر شد


وزیر نفت با اشاره به افزایش 40 درصدی حجم صادرات نفت در دولت سیزدهم گفت: در مجموع وصول درآمدهای نفتی کشور بیش از چند برابر شده که حاصل افزایش میزان فروش و افزایش قیمت است.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، عبدالناصر همتی رییس سابق بانک مرکزی روز گذشته در پیام تصویری که از وی منتشر گردید، در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور از آمار صادرات اعلام کرد: اعلام شد که صادرات کشور 40 درصد رشد داشته است اما به جزییات اشاره نشده است که به نظر می رسد، منظور نسبت به سال گذشته بوده و از این نظر که تأثیر تحریم های ظالمانه کم شده، خبر امیدبخشی است.

 اما در سال 2021 نسبت به سال 2020 قیمت جهانی نفت و فرآورده های نفتی چیزی بیش از 60 درصد رشد داشته است، بنابراین اگر هیچ تلاشی هم نمی کردیم، قاعدتاً با صادراتی که در سال گذشته داشتیم، می توانستیم نزدیک به 60 درصد رشد درآمد داشته باشیم.

بنابراین سؤال من از دولت سیزدهم این است که سهم دولت در خنثی سازی تحریم ها به چه میزان بوده است.

همتی در این پیام تصویری در حالی آمار رییس جمهور از صادرات را زیر سوال می برد که ظاهرا به درستی اظهارات آقای رییسی را نخوانده یا نشنیده است.

آنچه آقای رییسی در خصوص افزایش 40 درصدی صادرات بیان کرده اند، مربوط به افزایش حجم صادرات است نه ارزش آن که متاثر از رشد قیمت جهان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش غیرمستقیم وزیر نفت به گاف همتی/ اوجی: وصول درآمد نفتی چند برابر شد

واکنش غیرمستقیم وزیر نفت به گاف همتی/ اوجی: وصول درآمد نفتی چند برابر شد