مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 10:502022-01-16سياسي

اسدی: اخراج کارگران برای فرار از عیدی و سنوات تخلف است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، آیت اسدی در واکنش به این که برخی از کارفرمایان در ماه های پایان سال برای فرار از پرداخت عیدی و سنوات، - عضو شورای عالی کار گفت: اخراج کارگران در ماه های پایان سال برای فرار از پرداخت عیدی و سنوات تخلف است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، آیت اسدی در واکنش به این که برخی از کارفرمایان در ماه های پایان سال برای فرار از پرداخت عیدی و سنوات، به بهانه های مختلف، کارگران را اخراج می کنند، گفت: اخراج کارگر از سوی کارفرما در ماه های پایانی سال و برای فرار از عیدی و پاداش کار غیرقانونی است و این وظیفه وزارت کار است که باید بر کارگاه ها نظارت کند تا برخی کارفرمایان به کارگران اجحاف نکنند.

وی افزود: باید سیستم نظارت وزارت کار بر کارگاه ها بیشتر شود تا اجحاف به کارگران صورت نگیرد و اگر در کارگاهی تخلف صورت گرفت، کارگر باید شکایت کند، زیرا ندادن حق سنوات و عیدی کارگر از سوی کارفرما غیرقانونی است و کارگر می تواند در این مورد طرح دعوی کند.

عضو شورای عالی کار این نکته را هم یادآور شد: کارفرمایان توجه کنند که نیروی کار ماهر یکی از دارایی های مهم هر کارگاه تولیدی است و در حال حاضر نیروی کار ماهر پیدا نمی شود، به عنوان مثال برخی کارفرمایان استان البرز دربه در دنبال پیدا کردن نیروی کار ماهر هستند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسدی: اخراج کارگران برای فرار از عیدی و سنوات تخلف است

اسدی: اخراج کارگران برای فرار از عیدی و سنوات تخلف است