مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 دی 1400 ساعت 11:452022-01-16پزشكي

الزام قانونی برای تعیین آزمایشگاه های مجاز به غربالگری مادران باردار


رییس آزمایشگاه مرجع سلامت معاونت درمانوزارت بهداشت با تاکید بر لزوم سطح بندی تخصصی خدمات در آزمایشگاه های پزشکی، گفت: این موضوع در برخی موارد تکلیف تعیین شده در قوانین و مقررات است؛ - مثل تعیین آزمایشگاه های مجاز به انجام آزمایش های غربالگری مادر باردار که از تکالیف تعیین شده در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سیامک سمیعی در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور در خصوص محورهای مدیریت هزینه خدمات آزمایشگاهی گفت: راهبردهای مدیریت هزینه خدمات آزمایشگاهی در راستای تامین و استمرار خدمات آزمایشگاهی با کیفیت و اقتصادی، با تکیه بر سیاست های کلی نظام سلامت، قوانین و ضوابط ابلاغی و راهبردهای اقتصاد مقاومتی و بهبود مدیریت بهره برداری است.

رییس آزمایشگاه مرجع سلامت معاونت درمان گفت: قوانین و مقررات و استانداردهایی که آزمایشگاههای پزشکی موظف به اجرای آن هستند به مرور طی 15 سال گذشته تدوین و ابلاغ و در صورت لزوم به روز شده است.

مهمترین آنها آیین نامه تاسیس و مدیریت آزمایشگاهها و استانداردهای آزمایشگاه پزشکی است.

علاوه بر آن دستورالعمل ها و چک لیست های متعددی تهیه و ابلاغ شده که وظایف آزمایشگاه ها و معیارهای ارزیابی آنها را با جزییات بیشتر در دو حوزه اجرایی و فنی تبیین می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الزام قانونی برای تعیین آزمایشگاه های مجاز به غربالگری مادران باردار

الزام قانونی برای تعیین آزمایشگاه های مجاز به غربالگری مادران باردار