مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 دی 1400 ساعت 15:502022-01-19اجتماعي

آلودگی هوا در کشور به یک اپیدمی تبدیل شده است


مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان این که اکنون به دلیل بی توجهی به مسایل زیست محیطی، آلودگی هوا در کشور به یک اپیدمی تبدیل شده است، - گفت: عوامل آلودگی هوا، عوامل طبیعی نیست بلکه درصد زیادی از آن مربوط به عوامل انسانی است که با ساخت و سازهای غیراصولی شاهد بروز پدیده ی وارونگی دما شده ایم.

حسن عباس نژاد روز چهارشنبه، 29 دی در همایش هوای پاک، با بیان این که در دنیا از سه منبع به عنوان منابع اصلی و ثروت نام می برند، گفت: منابع انسانی، طبیعی و ذخایر ژنتیکی جزو منابع مهم است که این سه منبع در بستر حیات باید به تعادل برسند.

وی با بیان این که طبق روایات دینی، زمین مادر حیات است و باید از آن حفاظت کنیم، اظهار کرد: محیط زیست به معنای این نیست که دور برخی از منابع حصار کشی کنیم بلکه حفاظت از آن به این معنی است از ظرفیت قابل قبول منابع خود استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بشر در قرن گذشته و جاری نشان داد که به دلیل عدم توجه به محیط زیست با انبوهی از مشکلات گرفتار شده است و در برخی موارد حیات بشر نیز مورد تهدید قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان این که آلودگی هوا عامل و پدیده ای زاینده است که علاوه بر تخریب، تغییرات اقلیمی را هم در بر دارد، افزود: در هرجای دنیا تغییر اقلیمی به صورت طبیعی اتفاق می افتد اما تغییر اقلیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا در کشور به یک اپیدمی تبدیل شده است

آلودگی هوا در کشور به یک اپیدمی تبدیل شده است