مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 دی 1400 ساعت 13:202022-01-20سياسي

مشکل فقر و نابرابری با پرداخت مساوی و همگانی یارانه حل نشد


یک پژوهش گر مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) گفت: پرداخت نقدی مساوی و همگانی در کشور از سال 1389 نتوانست مشکل فقر و نابرابری را حل کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، هفتمین پیش نشست علمی همایش مردمی سازی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی با عنوان نقش مردم در توزیع عادلانه یارانه ها با حضور علی مصطفوی ثانی، پژوهش گر مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) به صورت وبینار و به میزبانی پژوهشکده مطالعات علوم اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

مصطفوی در ابتدا، سوال های اساسی موضوع جلسه را نقش مردم در توزیع عادلانه یارانه ها و جایگاه مردم در مکانیسم توزیع یارانه ها عنوان کرد و گفت: در فرایند توزیعی هر یارانه، باید به سوال های مختلفی پاسخ داده شود، از جمله مبانی، بازیگران و زمینه ها که در کنار بعد زمان، متغیر، توزیع، و نتیجه باید مشخص و مدون باشد.

وی افزود: بر اساس نظریه درآمد پایه همگانی، برخی اقتصاددانان به توزیع نقدی، مساوی، غیرمشروط و همگانی یارانه قائل هستند و وجود انواع یارانه در جامعه را توصیه نمی کنند.

مبانی فلسفی این تفکر، همگنی همه انسان ها و تشابه آن ها در بعد نیازها و عدم نیاز به شناخت تفاوت ها است و از این رو با عدم لحاظ توازن کل، مداخله واحد را تجویز می کنند و بدیهی است که بهترین راهکار را پرداخت نقدی می دانند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل فقر و نابرابری با پرداخت مساوی و همگانی یارانه حل نشد

مشکل فقر و نابرابری با پرداخت مساوی و همگانی یارانه حل نشد