مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 بهمن 1400 ساعت 11:572022-01-22اجتماعي

داشته ها و نداشته های انزلی از فضای سبز شهری


به نظر می رسد شهروندان انزلی علی رغم دسترسی به طبیعت سرشار و پوشش جنگلی منطقه از لحاظ داشتن فضای سبز شهری در مضیقه هستند.

- فضای سبز شهری به منطقه ای پوشیده از گیاه در داخل و اطراف شهرها اطلاق می شود که با کاشت درخت، گل، چمن و سایر گیاهان و بر اساس نظارت و مدیریت انسان با در نظر گرفتن ضوابط، قوانین وتخصص های مرتبط با آن برای بهبود شرایط زیستی، زیستگاهی و رفاهی شهروندان و مراکز جمعیتی غیر روستایی احداث شده و حفظ و نگهداری می شود که این فضا علاوه بر تعدیل و تلطیف هوا موجب زیبا آفرینی در شهر می شوند.

در جامعه ما متولی ایجاد و نگهداری فضای سبز با شهرداری هاست و البته عموم شهروندان نیز با احساس مسئولیت در برابر این ثروت زیبا می توانند کمک کار متولیان امر باشند.

اما به نظر می رسد انزلی طی سال های گذشته و با تکیه بر وجود جنگل های هیرکانی که عمری چندین میلیون ساله دارند و در هر چهار گوشه خارج از شهر، هر جا که از دسترس ساخت و سازها در امان مانده، چشم و دل هر بیننده ای را می نوازد و سیراب می کند، توجه کمتری به فضای سبز داخل شهر شده است و هرگاه دلمان طبیعت و درخت و طبیعت سبز خواسته، به دل جنگل پناه بردیم.

مهدی خلیلی، شهردار بندرانزلی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر دو گلخانه بزرگ که هر کدام فضایی در حدود 700 متر مربع دارند در انز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داشته ها و نداشته های انزلی از فضای سبز شهری

داشته ها و نداشته های انزلی از فضای سبز شهری