مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 10:222022-01-23اقتصادي

آوازه چاقوی زنجان به دنیا رسید


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: هم اکنون بیش از 1500 فعال در صنعت چاقوسازی مشغول به کار است.

- الناز خدایی فر در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: هم اکنون بیش از 1500 فعال در صنعت چاقو مشغول به کار بوده که این تعداد چاقوساز در 800 کارگاه در استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه چاقوی تولید شده در زنجان علاوه بر استان های هم جوار به کشورهای دیگر نیز صادر می شود، افزود: کشورهای امارات، عمان، سوریه، عراق و افغانستان، از جمله کشورهای هدف صادراتی چاقوی زنجان است.

این مسئول با اشاره به اینکه چاقوی زنجان به 17 دسته مختلف تقسیم می شود، ادامه داد: طراحی ظریف و خلاقانه، قدمت بالا، تیزی، آب دیدگی، استحکام تیغه و برخی از ویژگی های بارز دیگر سبب شده تا چاقوی زنجان متمایز نسبت به سایر تولیدات مشابه باشد.

خدایی فر تصریح کرد: بعد از صنعت فرش بافی، صنعت چاقوسازی بیشترین ارزآوری را برای استان دارد، با این حال تلاش بر این است تا مشکلاتی که گاهاً پیش روی تولیدکنندگان این صنعت قرار می گیرد، همچون کمبود مواد اولیه مرتفع شود و صنعت گران با چالش کمتری به تولید ادامه دهند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان یادآور شد: این استان در زمینه تولید صنایع دستی فلزی جزو پنج استان بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آوازه چاقوی زنجان به دنیا رسید

آوازه چاقوی زنجان به دنیا رسید