مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 بهمن 1400 ساعت 11:272022-01-23سياسي

بازار خودرو باید رقابتی شود /انتقاد از انحصارگری سایپا و ایران خودرو


نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بازار خودرو باید از انحصار ایران خودرو و سایپا خارج شود و باید این بازار رقابتی شود.

- ، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 3 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح ساماندهی صنعت خودرو طی تذکری شفاهی،گفت: سال هاست که شرکت های ایران خودرو و سایپا مورد حمایت کامل قرار می گیرند و در نتیجه این دو شرکت انحصار بازار خودرو را در اختیار دارند.

وی بیان کرد: بازار خودرو در انحصار ایران خودرو و سایپا قرار دارد و این کار منجر به بی کیفیت شدن محصولات و از بین رفتن بازار رقابتی شده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تقاضای ما از مجمع تشخیص مصلحت نظام آن است که به موضوع ساماندهی صنعت خودرو رأی موافق دهد و ما نباید بازار خودرو را فقط در انحصار ایران خودرو و سایپا قرار دهیم و باید فضا برای رقابتی شدن بازار خودرو فراهم شود.

نقدعلی متذکر شد: چندی پیش واردات لوازم خانگی از کره جنوبی ممنوع شد اما برخی از تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی از این موضوع سوءاستفاده کردند و قیمت لوازم خانگی را افزایش دادند لذا ما باید کاری کنیم که انحصار در بازار به وجود نیاید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار خودرو باید رقابتی شود /انتقاد از انحصارگری سایپا و ایران خودرو

بازار خودرو باید رقابتی شود /انتقاد از انحصارگری سایپا و ایران خودرو