مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 بهمن 1400 ساعت 14:172022-01-24اقتصادي

وضعیت برزخی مناطقی از بندر گناوه/ محلاتی که نه جزو شهر هستند نه روستا!+عکس


خبرگزاری فارس - شهرستان گناوه، امیرحسین جلال پور: حاشیه نشینی و محرومیت در شهرهایی که قیمت مسکن در آن ها بسیار زیاد است روز به روز در حال افزایش است.

قیمت های سرسام آور مسکن و کمبود شغل و درآمد لازم جهت تهیه مسکن و افزایش جمعیت از عواملی است که قشر ضعیف جامعه جهت تامین مسکن خود، روی به حاشیه نشینی و منازل با متراژ پایین آورده که باعث شده است این افراد با خریدن این منازل به دلیل عدم صدور مجوزهای لازم و خدمات رفاهی بیش از پیش دچار مشکلات مختلفی در زندگی خود شوند.

حاشیه نشینان که زمانی در فکر یافتن کار و درآمد بهتر راهی شهرها شدند، در شهر نیز به دلیل افزایش افسار گسیخته قیمت املاک نتوانستند ساکن شوند و با اجبار در پیرامون شهرها ساکن شدند و همچنین در بعضی مناطق مجبور به خرید منازلی با متراژ پایین شدند تا شاید روزگار و زندگی بهتری تجربه کنند اما.

با مرور زمان و با تدوین قوانین جدید، شهرداری ها ابزارهایی کنترلی مانند صادر نکردن پروانه ساخت و ساز، عدم مجوز آب و برق و گاز و.

برای کنترل و تشدید نظارت بر این مناطق بدست آوردند.

اما این اعمال تنها فشار را بر قشر ضعیف جامعه وارد آورد، چرا که اگر این افراد توان خرید سکونت گاه در مناطق شهری و یا با متراژ بالا را داشتند هیچوقت اقدام به خرید منزل در این مناطق نمی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت برزخی مناطقی از بندر گناوه/ محلاتی که نه جزو شهر هستند نه روستا!+عکس

وضعیت برزخی مناطقی از بندر گناوه/ محلاتی که نه جزو شهر هستند نه روستا!+عکس