مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 بهمن 1400 ساعت 15:572022-01-28بين الملل

ترانزیت محور رایزنی مقامات ازبکستان و پاکستان


در دیدار مقامات ارشد ازبکستان و پاکستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، همکاری های دوجانبه در زمینه های ترانزیتی مورد بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، سردار عمرزاق اف معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان و عبدالرزاق داوود مشاور نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی، صنایع سبک و سرمایه گذاری در چارچوب ویدئو کنفرانس همکاری های دوجانبه در زمینه های سرمایه گذاری، تجارت متقابل، همکاری صنعتی و حمل و نقلی- لجستیکی را بررسی کردند.

طرفین روند اجرای توافقات به دست آمده در چارچوب سفر نخست وزیر پاکستان به ازبکستان در ماه ژوییه سال 2021 میلادی را مورد بررسی قرار دادند.

همچنین بر افزایش مبادلات بازرگانی بین دو کشور تاکید شد که در سال 2021 میلادی مبادلات بازرگانی نسبت به سال قبل 46 درصد افزایش پیدا کرده است.

در این راستا، روند اجرای طرح قرارداد تجارت تسهیلی بررسی شد و طرفین در مورد تشدید اقدامات مشترک در این مسیر با هدف هماهنگی اسناد و تسریع امضای آن در سال جاری میلادی به توافق رسیدند.

   طرف ازبکی از تصویب قرارداد ترانزیت و تجارت توسط پاکستان استقبال کرد.

طرفین به توافق رسیدند که در آینده نزدیک بین روسا و کارشناسان سازمان های حمل و نقل و گمرک دو کشور با هدف هماهنگی سازی گفت وگوهایی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترانزیت محور رایزنی مقامات ازبکستان و پاکستان

ترانزیت محور رایزنی مقامات ازبکستان و پاکستان