مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 14:322022-01-29بين الملل

سفر هیأت ترکمنستان به اسلام آباد؛ «تاپ» و «تاپی» محور رایزنی


معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان برای مذاکره در مورد اجرای پروژه های خط لوله گاز تاپی و خط انتقال برق ترکمنستان - افغانستان - پاکستان به اسلام آباد سفر می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، وفا خواجه یف معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان برای مذاکره در مورد اجرای پروژه های خط لوله گاز تاپی و خط انتقال برق ترکمنستان - افغانستان - پاکستان به اسلام آباد سفر می کند.

در این سفر قرار است وی مذاکرات جامعی با مدیران و متخصصان فنی انجام دهد.

در راستای این سفر و پیش از این در 28 نوامبر سال گذشته، قربانقلی بردی محمداف ، رییس جمهور، در دیدار با عارف علوی ، همتای پاکستانی خود که برای شرکت در اجلاس سران اکو وارد عشق آباد شده بود، در مورد تکمیل به موقع پروژه تاپی بحث و گفت و گو کرده بودند.

کمی بعد، در 18 دسامبر رشید مرداف ، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه ترکمنستان در دیدار با شاه محمود قریشی ، وزیر امور خارجه پاکستان، اقدامات مشترک را برای ارتقای پروژه های تاپی و همچنین خطوط برق و ارتباطات فیبر نوری در امتداد مسیر ترکمنستان-افغانستان- بررسی کردند.

شایان ذکر است که شهاب الدین دلاور وزیر معادن و نفت طالبان پس از دیدار با وفا خواجه یف معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان به خبرنگاران گفت که پروژه خط لوله گاز تاپی در نیمه دوم سال 2022 راه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر هیأت ترکمنستان به اسلام آباد؛ «تاپ» و «تاپی» محور رایزنی

سفر هیأت ترکمنستان به اسلام آباد؛ «تاپ» و «تاپی» محور رایزنی