مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 بهمن 1400 ساعت 15:022022-01-29دانش

مواد 2 بعدی که می توانند از اجزای مغز انسان تقلید کنند!


یک گروه پژوهشی به سرپرستی مکس حامدی ، دانشمند ایرانی موفق شدند نوعی از مواد دو بعدی را ابداع کنند که می توانند به تقلید از اجزای مغز انسان در رایانه ها بپردازند.

- یک گروه پژوهشی به سرپرستی "مکس حامدی"، دانشمند ایرانی موفق شدند نوعی از مواد دو بعدی را ابداع کنند که می توانند به تقلید از اجزای مغز انسان در رایانه ها بپردازند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نانوورک، پژوهشگران مؤسسه سلطنتی فناوری کی تی اچ (KTH) و دانشگاه استنفورد (Stanford University)، ماده ای را برای تولید اجزای رایانه ساخته اند که ارائه رایانه های مشابه مغز انسان را امکان پذیر می کند.

مولفه های موسوم به ECRAM ساخته شده با کاربید تیتانیوم دو بعدی، پتانسیل فوق العاده ای را برای تکمیل فناوری ترانزیستور کلاسیک و کمک به تجاری سازی رایانه های قدرتمندی که بر اساس شبکه عصبی مغز مدل سازی شده اند، نشان می دهند.

چنین رایانه هایی می توانند هزاران بار بیشتر از رایانه های کنونی کارآمد باشند.

مکس حامدی (Max Hamedi)، دانشمند ایرانی مؤسسه سلطنتی فناوری کی تی اچ گفت: به دلیل وجود برخی تفاوت های اساسی روش کلاسیک محاسبات که اکنون مورد استفاده قرار دارد با ECRAM، مؤلفه ای که به عنوان نوعی سلول سیناپسی در یک شبکه عصبی مصنوعی عمل می کند، این پیشرفت ها در محاسبات امکان پذیر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواد 2 بعدی که می توانند از اجزای مغز انسان تقلید کنند!

مواد 2 بعدی که می توانند از اجزای مغز انسان تقلید کنند!