مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 01:172022-01-29ورزشي

جانبازان و معلولین، نمودی از انقلاب در ورزش/ قهرمانان مدال و اخلاق


ورزش های جانبازان و معلولین در 40 سال گذشته رشد چشمگیری داشته و علاوه بر بعد ورزشی و قهرمانی، در مسائل فرهنگی و رفتاری نیز سرآمد بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مجموعه ورزش های جانبازان و معلولین یکی از موفقترین بخش های ورزش کشور است که توانسته با محدودیت هایی که وجود دارد، کارهای بزرگی را طی سال های فعالیت خود در آسیا و جهان انجام دهد.

  اگر نگاهی به تاریخچه ورزش جانبازان و معلولین بیندازیم، این بخش تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، به صورت کمیته ای غیرفعال زیر نظر فدراسیون پزشکی ورزشی بوده که فعالیت آن صرفاً به شرکت مسئولینش در گردهمایی های بین المللی محدود می شد.

تا اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین تأسیس شد که اولین فعالیتش، اعزام یک گروه به بازیهای هلند بود که در تابستان 1359 صورت گرفت.

هدف از این اعزام کسب تجارب فنی، تهیه منابع و قوانین و شرکت در اجلاس ورزش معلولین جهت شناساندن جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون بین المللی بود.

پس از آن هم با آغاز جنگ تحمیلی در سال 1359 و رسیده بخشی از رزمندگان اسلام به فیض جانبازی، روز به روز به آمار ورزشکاران این رشته افزوده شد و حالا در بیشتر رشته ها، ایران حرف های زیادی در دنیا برای گفتن دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جانبازان و معلولین، نمودی از انقلاب در ورزش/ قهرمانان مدال و اخلاق

جانبازان و معلولین، نمودی از انقلاب در ورزش/ قهرمانان مدال و اخلاق