مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 11:272022-01-30سياسي

طرح پذیرش بدون کنکور فارغ التحصیلان مدارس خارج از کشور مغایر عدالت است


مرکز پژوهش های مجلس در اظهارنظری درباره «طرح پذیرش بدون کنکور دانشجوی ایرانی فارغ التحصیل مدارس خارج از کشور» اعلام کرد: این طرح در اولویت قانونگذاری قرار ندارد.

- به نقل از مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، معاونت پژوهش های اجتماعی و فرهنگی مرکز پژوهش های مجلس در اظهارنظر کارشناسی درباره: طرح پذیرش بدون کنکور دانشجوی ایرانی فارغالتحصیل مدارس خارجی و ایرانی خارج از کشور اعلام کرد: این طرح در اولویت قانونگذاری قرار ندارد و مغایر عدالت و قانون اساسی تشخیص داده شد.

طرح پذیرش بدون کنکور دانشجوی ایرانی فارغ التحصیل مدارس خارجی و ایرانی خارج از کشور در تیرماه 1400 اعلام وصول شد و به امضای 22 تن از نمایندگان مجلس رسیده است و مرکز پژوهش های مجلس آن را بررسی کرده است.

این طرح در نظر دارد به دانشگاهها اجازه دهد فارغ التحصیلان مدارس خارجی و ایرانی خارج از کشور را که حداقل 6 سال از دوران تحصیل پیش از دانشگاه (آموزش عمومی) خود را در مدارس غیرایرانی و یا مدارس ایرانی خارج از کشور گذرانده اند، با دریافت شهریه ای معادل شهریه دانشجویان خارجی پذیرش کنند.

خاستگاه طرح نه نشئت گرفته از یک نیاز و مطالبه مشخص، بلکه ناشی از تسری شیوه پذیرش دانشجوی خارجی به ایرانیانی است که حداقل 6 سال از تحصیلات پیش از دانشگاه خود را در خارج کشور گذرانده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح پذیرش بدون کنکور فارغ التحصیلان مدارس خارج از کشور مغایر عدالت است

طرح پذیرش بدون کنکور فارغ التحصیلان مدارس خارج از کشور مغایر عدالت است