مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 بهمن 1400 ساعت 16:472022-01-30بين الملل

ماکرون خواستار تسریع در روند مذاکرات وین شد


کاخ الیزه روایت خود را از گفتگوی تلفنی رؤسای جمهور فرانسه و ایران ارائه داد که گویا طی آن، طرف فرانسوی خواستار تسریع مذاکرات وین برای حصول نتیجه ای ملموس شده است.

- به نقل از یورونیوز، کاخ الیزه در بیانیه ای اعلام کرد که امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه در تماس تلفنی اخیر خود با سید ابراهیم رییسی همتای ایرانی، حصول توافق در مذاکرات وین را همچنان امکان پذیر دانسته حال آنکه خواستار افزایش سرعت گفتگوها شده است.

این بیانیه در ادامه می افزاید: رییس جمهور فرانسه بر عقیده خود مبنی بر اینکه حصول راه حل دیپلماتیک امری ضروری و در عین حال امکان پذیر است، تاکید و تصریح کرد که هرگونه توافقی مستلزم تعهدات شفاف و کافی از سوی همه طرفین است.

دفتر ریاست جمهوری فرانسه در ادامه این بیانیه مدعی شد: چندین ماه بعد از سرگیری مذاکرات وین، ماکرون بر لزوم تسریع گفتگوها به منظور دستیابی سریع به روندی ملموس، پافشاری کرد و نشان دادن رویکردی سازنده از سوی ایران و بازگشت این کشور به اجرای کامل تعهداتش را ضروری دانست.

آزادی دو تبعه فرانسوی که به جرم جاسوسی در ایران بازداشت هستند، از دیگر موضوعاتی عنوان شد که ماکرون در گفتگو با همتای ایرانی به آن پرداخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماکرون خواستار تسریع در روند مذاکرات وین شد

ماکرون خواستار تسریع در روند مذاکرات وین شد