مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 08:022022-01-31اقتصادي

کاهش 54 درصدی دبی سراب ها و 61 درصدی دبی رودخانه های کرمانشاه


مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه از وضعیت نامناسب منابع آبی استان به دلیل تغییرات اقلیمی و بروز خشکسالی خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه از وضعیت نامناسب منابع آبی استان به دلیل تغییرات اقلیمی و بروز خشکسالی خبر داد.

والی عنایتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تغییرات اقلیمی و خشکسالی هایی که در کرمانشاه با آن مواجهیم، اظهار کرد: در سال آبی جاری با کاهش بارندگی در سطح استان مواجهیم، بگونه ای که از ابتدای سال آبی جاری تاکنون تنها 159 میلی متر بارندگی در سطح استان داشتیم که این میزان نسبت به دوره مشابه سال گذشته با 185 میلی متر بارندگی 14 درصد و نسبت به دوره بلندمدت با 231 میلی متر بارندگی 31 درصد کاهش داشته است.

وی گفت: کاهش بارندگی های سال آبی جاری را باید به کم بارشی های سال قبل از آن هم اضافه کنیم که تقریبا از اسفندماه به بعد بارش خاصی در سطح استان نداشتیم.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه از پیامدهای این کاهش بارندگی ها یاد کرد و ادامه داد: کاهش شدید آبدهی سراب ها و چشمه های استان از مهمترین این پیامدها است که بسیاری از آنها دچار خشکی شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 54 درصدی دبی سراب ها و 61 درصدی دبی رودخانه های کرمانشاه

کاهش 54 درصدی دبی سراب ها و 61 درصدی دبی رودخانه های کرمانشاه