مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 12:172022-01-31فرهنگي

ماتریکس4؛ رهایی بدون بهایی سخت به دست نمی آید


آنچه در این فیلم برای نگاه فلسفه ورز جذاب است آن است که هسته مرکزی این فیلم حول یک آزمایش ذهنی قدیمی فلسفی، به نام «مغز داخل تُنگ» شکل می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، کیارش کوچکی نوشت: سه گانه ماتریکس به کارگردانی خواهران لنا و لیلی واکووسکی، مجموعه ای است چند لایه با لایه هایی که حول مفاهیمی فلسفی، روانشناسی و اسطوره شناسی پرداخته شده اند و هریک از این لایه ها شایسته نقد و بررسی قابل توجهی ا ست.

علاوه بر این خصوصیات عمیق، این فیلم، داستانی بس جذاب و دراماتیک و پر ماجرا و به قول یونگ، روایتی از کهن داستان قهرمان را به تصویر می کشد.

در این مقال کوتاه سعی می‎شود که به اختصار به هریک از این لایه ها اشاره ای کوتاه نماییم.

مغز داخل تنگبه گزارش سایت قطره و به نقل ازاعتماد، آنچه در این فیلم برای نگاه فلسفه ورز جذاب است آن است که هسته مرکزی این فیلم حول یک آزمایش ذهنی قدیمی فلسفی، به نام مغز داخل تُنگ شکل می گیرد که می توان به اختصار آن را چنین بیان کرد: فرض کنید که مغز شما نه از طریق اعصاب و ارگان های پنج گانه حسی به عالم بیرون متصل شده باشد، بلکه درون تنگی شناور بوده و از طریق رشته سیم هایی به یک رایانه متصل شده و این رایانه سیگنال هایی کاملا مشابه سیگنال هایی که ما از طریق حواس پنجگانه دریافت می کنیم را به درگاه های مربوطه مغز ارسال می کند؛ به طوری که برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماتریکس4؛ رهایی بدون بهایی سخت به دست نمی آید

ماتریکس4؛ رهایی بدون بهایی سخت به دست نمی آید