مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 بهمن 1400 ساعت 14:322022-01-31اجتماعي

گردشگری عشایری در خراسان شمالی؛ دیدار از دنیای سنتی در عصر مدرن


سمفونی زیبای کوچ ایل در دامان روح نواز طبیعت به گوش می رسد؛ نوایی که از دل کوهستان های سرسبز و سر به فلک کشیده خراسان شمالی بر می آید و روح را از این همه شور زندگی سرخوش می کند.

- گردشگری عشایری در خراسان شمالی؛ دیدار از دنیای سنتی در عصر مدرن ایسنا/خراسان شمالی سمفونی زیبای کوچ ایل در دامان روح نواز طبیعت به گوش می رسد؛ نوایی که از دل کوهستان های سرسبز و سر به فلک کشیده خراسان شمالی بر می آید و روح را از این همه شور زندگی سرخوش می کند.

بوی اصالت می دهد زندگی کوچ روها؛ همان هایی که در ناملایمات زندگی کوچ نشینی فرهنگ اصیل ایرانی را پاس داشته اند و در سنتی ترین شیوه های زیستن حافظان آداب و رسوم بکر ایرانی هستند.

رقص سیاه چادرها در دامن طبیعت لباس های رنگارنگ زنان و مردان ایل، بوی نان تازه و گل های وحشی، تقلای رمه های تازه از راه رسیده برای بر گرفتن دمی از آب گوارای چشمه همه و همه هارمونی زیبایی از زندگی آرام و دلنواز را به نمایش می گذارد.

غریبه های گم شده در عصر ماشینی اما در حسرت این زندگی آرام هستند و سیاه چادرهای عشایر برای آن ها به مراتب بهتر از هتل های 5 ستاره است؛ دل کندن از هیاهوی پوچ شهر و جاذبه های دل فریبش همانا و پرواز روح و سرمست شدن از لحظه های ناب در دل طبیعت همانا.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری عشایری در خراسان شمالی؛ دیدار از دنیای سنتی در عصر مدرن

گردشگری عشایری در خراسان شمالی؛ دیدار از دنیای سنتی در عصر مدرن