مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 13:222022-02-01اقتصادي

یک راهکار برای حذف ارز 4200 تومانی


اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در جلسه ای با رییس کمیسیون اقتصاد مجلس به بررسی ابعاد مختلف حذف ارز 4200 تومانی و تاثیر آن بر تورم پرداختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از اصلی ترین بحث هایی که در هفته های گذشته و در جریان بررسی لایحه بودجه سال 1401 مطرح شده، بحث حذف یا حفظ ارز 4200 تومانی است.

هرچند در ابتدا به نظر می رسید دولت و مجلس به این جمع بندی رسیده اند که تخصیص این ارز را در سال آینده متوقف کنند اما در روزهای گذشته کمیسیون تلفیق مجلس اعلام کرد که با توجه به نامشخص بودن برنامه دولت در این زمینه، فعلا برای تمدید اجرای این طرح در سال آینده به جمع بندی رسیده است.

با این وجود همچنان بحث درباره زمان بندی حذف این ارز و تاثیرات احتمالی آن بر تورم و نحوه جبران آن ادامه دارد و فعالان بخش خصوصی نیز در این زمینه نظرات خود را مطرح می کنند.

محسن امینی، رییس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران ارائه مدل علمی برای حذف ارز ترجیحی را ضروری خواند و تاکید کرد: در این رابطه به همت مشاور کمیسیون، مطالعه علی صورت گرفته و پیشنهادهایی تهیه شده است که امیدواریم مورد توجه نمایندگان مجلس و دولتمردان قرار گیرد.

این فعال اقتصادی معتقد است اجرای این طرح مهم که باید پیش از این انجام می شد باید به صورت اصولی و بر پایه مطالعات علمی صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک راهکار برای حذف ارز 4200 تومانی

یک راهکار برای حذف ارز 4200 تومانی