مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 16:322022-02-01سياسي

حضور 13 ساله ساواک در فیروزآباد/وقتی انقلابیون، ساواک را به موزه تبدیل می کنند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، انقلاب 57 یک دگرگونی بزرگ سیاسی و اجتماعی بود که بین 17دی 56 تا 22بهمن با مشارکت طبقات مختلف مردم انجام پذیرفت و نظام پادشاهی پهلوی را سرنگون و زمینه روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی به رهبری مرجع تقلید شیعه سید روح الله خمینی را فراهم کرد و تفکرات و شخصیت های اسلامی در این جمهوری نقش برجسته داشتند و امام خمینی آن را انقلاب اسلامی خواند.

 انقلاب اسلامی، نخستین انقلابی است که اسلام گرایی را در خاورمیانه به پیروزی رساند و این انقلاب آخرین نمونه از انقلاب های کلاسیک قرن بیستم بود که با تکیه بر ایدئولوژی به نتیجه رسید.

در 14بهمن سال1357 گروهی از جوانان انقلابی شهرستان فیروزآباد توانستند اولین ساواک قدرتمند رژیم منحوس پهلوی را تسخیر و اولین رژه مسلحانه علیه رژیم شاه را انجام دهند و برگ زرینی را در تاریخ فیروزآباد رقم بزنند.

  به همین مناسبت به سراغ یکی از انقلابیون شهرستان فیروزآباد رفتم و از او خواستم تا از خاطرات پر شور و شوق انقلابی آن زمان برایم تعریف کند.

وی در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: علی محمدی هستم، متولد سال1343 و مدرک تحصیلی فوق دیپلم، در آن زمان با دوستان در کارهایی از قبیل نشر اعلامیه های حضرت امام خمینی(ره) و شعار نویسی فعالیت داشتیم و هم چنین در راهپیمایی ها حضور پررنگی داشتیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور 13 ساله ساواک در فیروزآباد/وقتی انقلابیون، ساواک را به موزه تبدیل می کنند

حضور 13 ساله ساواک در فیروزآباد/وقتی انقلابیون، ساواک را به موزه تبدیل می کنند