مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 بهمن 1400 ساعت 21:522022-02-01اقتصادي

ارز ترجیحی برداشته شود فشار بر مراتع چندین برابر می شود


معاون توسعه و امور زیر بنایی سازمان عشایر کشور گفت: ارز ترجیحی برداشته شود فشار بر مراتع چندین برابر خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مهدی میزبان عصر روز سه شنبه در کارگروه ملی مدیریت چرا که به میزبانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: تأثیر حذف ارز ترجیحی بر ضریب تبدیل و قیمت علوفه را بررسی کردیم و اثرات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی آن را سنجیدیم؛ به طور خلاصه نتیجه بررسی ها حاکی است که اگر ارز ترجیحی برداشته شود فشار بر مراتع چندین برابر می شود اما امید است با شرایط امسال که بارندگی ها خوب خواهد بود و ییلاق خوبی خواهیم داشت بخش زیادی از این مسائل حل شود.

او با اشاره به اینکه عشایر در 59 درصد از مساحت جغرافیای کشور دارای قلمرو هستند، افزود: 105 ایل و 552 طایفه مستقل عشایری در کشور وجود دارد و بیش از 65 درصد جمعیت عشایر کوبنده در زاگرس هستند.

معاون توسعه و امور زیر بنایی سازمان عشایر با بیان اینکه منطقه زاگرس بزرگترین ایلات کشور و 13 استان را در برمی گیرد، ابراز داشت: دستکم در یک دوره کوچ همه استان ها پذیرای عشایر هستند.

میزبان با اشاره به اینکه هر چادر عشایر یک کارگاه تولیدی و فرهنگی است، ادامه داد: فرهنگ و زندگی عشایر که برای صیانت از مرزهای کشور هزینه دادند و اکنون در تولید گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارز ترجیحی برداشته شود فشار بر مراتع چندین برابر می شود

ارز ترجیحی برداشته شود فشار بر مراتع چندین برابر می شود