مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 13:122022-02-02سياسي

رد پای بنیاد سوروس و برخی سازمان های غیر دولتی در ناآرامی های قزاقستان


یک کارمند سابق وزارت آموزش قزاقستان گفت: کمیته امنیت ملی باید نقش سازمان های غیردولتی خارجی و تعدادی از مقامات این کشور در شورش های اخیر را بررسی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، انار کایربیکووا کارمند سابق وزارت آموزش و پرورش قزاقستان به ردپای خارجی در اعتراضات اخیر در این کشور اشاره کرد.

وی که به دلیل تحقیقاتش در مورد فساد در قزاقستان شناخته شده است، گفت:  البته ضعف های دولت فعلی نیز مردم را به ناامیدی کشاند اما من مطمئنم که در فراخوان های معترضان به شورش های دسته جمعی که ناگهان و همزمان همه مناطق کشور را در برگرفت، ردپایی از خارجیان است.

در این راستا، کایربیکووا، بر ضرورت بررسی دفاتر سازمان های آمریکایی در قزاقستان، از جمله بنیاد سوروس – قزاقستان ، بنیاد ملی دموکراسی (NED)، موسسه ملی دموکراسی (NDI) تاکید کرد.

این کارمند سابق وزارت آموزش قزاقستان همچنین با بیان این که تعدادی از مقامات عالی رتبه این کشور با سازمان های غیردولتی خارجی همکاری نزدیک داشتند، ارزیابی نقش آنها در سر زدن شورش ها یا بهم ریختگی کار پلیس و اثرگذاری آن، ضروری خواند.

وی گفت: برای مثال، ارگینگازی گالیم کارمند شورای امنیت قزاقستان در مدرسه آموزش سیاسی که توسط ایالات متحده تامین مالی می شود و ریاست آن شامل نمایندگانی از سازمان های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رد پای بنیاد سوروس و برخی سازمان های غیر دولتی در ناآرامی های قزاقستان

رد پای بنیاد سوروس و برخی سازمان های غیر دولتی در ناآرامی های قزاقستان