مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 بهمن 1400 ساعت 16:122022-02-02اقتصادي

استخراج بیش از 5 میلیون تن مواد معدنی از معادن چهارمحال وبختیاری


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از پنج میلیون و 516 هزار تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده است.

- ، سجاد رستمی ظهر چهارشنبه در نشست شورای عالی معادن چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: 154 معدن در استان وجود دارد که از این تعداد 47 معدن غیر فعال هستند.

وی نبود بازار، فرسودگی ماشین آلات، مشکلات حقوقی و نبود زیر ساخت را از عوامل مؤثر در غیر فعال شدن معادن در چهارمحال و بختیاری دانست و عنوان کرد: 13 معدن استان به منظور وارد کردن ماشین آلات دست دوم با معافیت گمرکی به وزارتخانه معرفی شده اند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش استخراج مواد معدنی در استان، تصریح کرد: سال گذشته بیش از چهار میلیون و 500 هزار تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده است که این مهم امسال به پنج میلیون و 516 هزار تن رسیده است.

رستمی با بیان اینکه سنگ لاشه، خاک نسوز، سنگ آهک، سنگ تزیینی مرمریت، سیلیس، سنگ گچ و نمک از معادن استان استخراج می شود، ادامه داد: 74 درصد مواد استخراجی در چهارمحال و بختیاری سنگ لاشه است.

وی با اشاره به اشتغال 873 نفر در معادن استان، گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از هفت میلیارد و 700 میلیون تومان از حقوق دولتی معادن وصول شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استخراج بیش از 5 میلیون تن مواد معدنی از معادن چهارمحال وبختیاری

استخراج بیش از 5 میلیون تن مواد معدنی از معادن چهارمحال وبختیاری