مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 بهمن 1400 ساعت 15:022022-02-03سياسي

رجب، ماه شست وشوی دل و جان از زنگار گناه


ماه رجب؛ ماه توحید و هم نشینی با محبوب و موسم نجوا و سخن گفتن با حضرت دوست و بندگی خالصانه خداوند است تا دل های خود را از از زنگارهای گناه و غفلت بزداییم و برای ورود به ضیافت الهی، - رمضان المبارک، آماده شویم.

نسیم ماه رجب از راه می رسد و دل های بندگان خدا را نوازش می دهد و در گوش سالکان کوی دوست چنین زمزمه می کند که ای در راه ماندگان و ای کسانی که بازی روزگار، دل های شما را به خود مشغول ساخته؛ اینک زمانی است که پروردگار مهربان بیشتر از هر زمان دیگری به دنبال بهانه است تا محرومان را به صراط مستقیم رهنمون کرده و غافلان را از خواب دنیای زودگذر بیدار کند تا شاید برای آخرت خود توشه ای فراهم کنند.

رَجَب یا رَجَب المُرَجَّب هفتمین ماه از ماه های قمری و نخستین ماه از ماه های حرام و یکی از پرفضیلت ترین ماه های سال است به طوری که پروردگار عظیم الشان این ماه را در میان بهترین ماهها معرفی کرده است.

ماه رجب، ماه ولایت و امامت، ماهی است که رحمت گسترده الهی بر بندگانش جاری می شود که رسول خدا(ص) در این خصوص می فرماید: الا ان رجب و شعبان شهرای و شهر رمضان شهر امتی الا فمن صام من رجب یوما ایمانا و احتسابا استوجب رضوان الله الاکبر و اطفی صومه فی ذلک الیوم غضب الله و اغلق عنه باب من ابواب النار ولو اعط مثل الارض ذهبا ما کان بافضل من صومه و لایستکمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رجب، ماه شست وشوی دل و جان از زنگار گناه

رجب، ماه شست وشوی دل و جان از زنگار گناه