مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 بهمن 1400 ساعت 09:322022-02-04اجتماعي

گرگاس را بیشتر بشناسید


معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه گرگاس را یک گونه مهاجم دانست که به ذخایر ژنتیکی گرگ ها آسیب می زند.

- ایسنا/کرمانشاه معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه "گرگاس" را یک گونه مهاجم دانست که به ذخایر ژنتیکی گرگ ها آسیب می زند.

فرشاد فتاحی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه گونه های هیبرید در تمام دنیا گونه های مهاجمی هستند که هم در گیاهان و هم در جانوران مشاهده می شوند، گفت: هیبریدها حاصل لقاح دو گونه متفاوت هستند.

وی گرگاس را یکی از همین گونه های هیبرید دانست که از لقاح سگ و گرگ ایجاد می شود و افزود: از آنجایی که جمعیت سگ های ولگرد زیاد است، شاهد جفت گیری این حیوانات با گرگ ها هستیم که گرگاس از این جفت گیری متولد می شود.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط استان کرمانشاه از گرگاس به عنوان یک گونه خطرناک یاد کرد که در برخی از شهرهای دیگر کشور به انسان ها آسیب جدی رسانده و حتی باعث مرگ شده و یادآور شد: این موجود به دلیل شرایط خشکسالی و .

به زیستگاه های انسانی نزدیک شده و خطرآفرین است.

فتاحی یکی از ویژگی های مهم گونه های هیبرید از جمله گرگاس را قدرت تکثیر فراوان آنها اعلام کرد و ادامه داد: این گونه ها برای اینکه بتوانند غالب شوند، مدام زاد و ولد می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرگاس را بیشتر بشناسید

گرگاس را بیشتر بشناسید