مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 08:022022-02-05دانش

درخشش نام 59 دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشگاه های برتر جهان


مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری از قرار گرفتن 59 دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشگاه های برتر جهان براساس آخرین رتبه بندی خبر داد.

- جعفر مهراد مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه رتبه بندی انستیتو انفورماتیک دانشگاه فنی خاورمیانه در ترکیه (URAP )، 59 دانشگاه جمهوری اسلامی ایران را در جمع 3002 دانشگاه برتر جهان فهرست کرده است، گفت: رتبه بندی URAP بیشتر بر کیفیت تحصیلی متمرکز است.

این نظام  داده ها و اطلاعات  مورد نیاز رتبه بندی را در باره 3002 موسسه آموزش عالی جمع آوری کرده است که تقریبا شامل 12 درصد موسسات آموزش عالی جهان است.

از تقریبا از 3000 دانشگاهی که در این رتبه بندی ارزیابی شده است، URAP به معیارهای مختلفی توجه دارد که در مجموع بر عملکرد آکادمیک تاکید می کند.

وی با بیان اینکه جمع امتیازات هر دانشگاه مبتنی است بر عملکرد آن در تعدادی از شاخص ها از جمله بهره وری فعلی، تاثیر و کیفیت  تحقیق و همکاری بین المللی، گفت: چون رتبه بندی URAP بیشتر بر عملکرد آکادمیک می پردازد از این رو، انتشارات دانشگاه ها اساس روش شناسی این نظام رتبه بندی را تشکیل می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخشش نام 59 دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشگاه های برتر جهان

درخشش نام 59 دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در جمع دانشگاه های برتر جهان