مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 بهمن 1400 ساعت 18:472022-02-05بين الملل

ترور القرشی یادآور سناریوی کشتن البغدادی و اسامه بن لادن است


یک رسانه فرامنطقه ای عربی در تحلیلی به مساله کشتن رهبر جدید داعش توسط آمریکا و شک و شبهه های موجود در آن و همچنین احتمال قدرت گرفتن دوباره داعش در سوریه پرداخت.

- یک رسانه فرامنطقه ای عربی در تحلیلی به مساله کشتن رهبر جدید داعش توسط آمریکا و شک و شبهه های موجود در آن و همچنین احتمال قدرت گرفتن دوباره داعش در سوریه پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه رای الیوم در تحلیلی به قلم عبدالباری عطوان نویسنده سرشناس جهان عرب و سردبیر این روزنامه نوشت: عملیات نظامی نیروهای آمریکایی در منطقه اطمه در شمال شهر ادلب که سخنگوی پنتاگون اعلام کرد طی این عملیات ابو ابراهیم القرشی، جانشین ابوبکر بغدادی، رهبر گروهک تروریستی داعش کشته شد، پرسش های زیادی را به وجود می آورد و دلیل این پرسش ها مبهم بودن عملیات، شک و شبهه درخصوص نتایج آن و هدف از انجام این عملیات در وقت کنونی است.

در این تحلیل آمده است: به طور بسیار خلاصه و قبل از اینکه وارد جزییات شویم می توان گفت که این عملیات در راستای بهانه تراشی برای ماندن نیروهای آمریکایی در شمال و شرق سوریه و تقویت سلطه گری در مناطق حاصل خیز و پر از نفت و گاز شرق فرات و همچنین تقویت نیروهای جدایی طلب کرد انجام شده است؛ کردهایی که اکنون در آن مناطق سیطره دارند و شهر حسکه را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترور القرشی یادآور سناریوی کشتن البغدادی و اسامه بن لادن است

ترور القرشی یادآور سناریوی کشتن البغدادی و اسامه بن لادن است