مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 10:122022-02-06ورزشي

انرژی و حمل ونقل محور رایزنی رؤسای جمهور چین و ترکمنستان


رؤسای جمهور چین و ترکنستان با یکدیگر دیدار و در مورد توسعه روابط دو کشور به ویژه در دو حوزه انرژی و حمل و نقل گفت و گو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس، شی جین پینگ رییس جمهور چین در تالار بزرگ مردمی پکن با قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان که برای مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی 2022 به کشورش سفر کرده بود، دیدار و گفت و گو کرد.

طرف چینی از رهبری ترکمنستان برای شرکت در مراسم افتتاحیه بیست و چهارم بازی های المپیک زمستانی در پکن قدردانی کرد.

رییس جمهور ترکمنستان آغاز موفقیت آمیز المپیک را به رهبری چین تبریک گفت و تاکید کرد: چین بار دیگر توانایی و قدرت خود را حتی در چنین شرایط سختی برای برگزاری چنین رویداد بزرگ ورزشی در سطح بالا به همه جهان نشان داد.

  بردی محمداف در این دیدار آمادگی ترکمنستان را برای ارتقای روابط دو کشور به سطح جدید و تسریع در ساخت مسیر چهارم خط لوله گاز از ترکمنستان به چین اعلام کرد.

پینگ نیز گفت: چین آماده همکاری با طرف ترکمنستان برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه و توسعه همکاری ها در حوزه انرژی از جمله عرصه گاز است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: اولویت های همکاری ما هماهنگی ابتکار یک کمربند، یک جاده چین با راهبرد ترکمنستان برای احیای جاده بزرگ ابریشم خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انرژی و حمل ونقل محور رایزنی رؤسای جمهور چین و ترکمنستان

انرژی و حمل ونقل محور رایزنی رؤسای جمهور چین و ترکمنستان