مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 بهمن 1400 ساعت 13:172022-02-06بين الملل

فهرست برجسته ترین نامزدهای پست ریاست جمهوری عراق


انتظار می رود فردا (دوشنبه) نشست پارلمان برای رای دادن به رییس جمهور جدید عراق برگزار شود.

- انتظار می رود فردا (دوشنبه) نشست پارلمان برای رای دادن به رییس جمهور جدید عراق برگزار شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از العربی الجدید، انتظار می رود فردا (دوشنبه) (18 بهمن) نشست پارلمان برای رای دادن به رییس جمهور جدید عراق برگزار شود تا پنجمین رییس جمهور این کشور پس از اشغال آمریکا در سال 2003 و دهمین رییس جمهور از زمان انتقال این کشور به حکومت جمهوری در سال 1958 مشخص شود.

غازی الیاور اولین رییس جمهور عراق پس از اشغال این کشور توسط آمریکا (2004-2005) است و پس از آن این سمت به رهبران کُرد منتقل شد.

از سال 2005 تا 2014 هم جلال طالبانی و سپس فواد معصوم (2014- 2018) ریاست جمهوری را برعهده گرفتند و آخرین رییس جمهور برهم صالح است که در سال 2018 رییس جمهور عراق شد و اکنون دوران ریاست جمهوری وی به پایان رسیده است.

در جلسه فردای پارلمان عراق 25 نامزد بر سر پست ریاست جمهوری با یکدیگر رقابت می کنند که برخی از آنها وابسته به احزاب و برخی دیگر خارج از طبقه سیاسی هستند.

در همین راستا العربی الجدید لیستی از برجسته ترین نامزدهای کرد پست ریاست جمهوری را منشتر کرده که عبارتند از: هوشیار زیباری وی یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان و بارزترین نامزد پست ریاست جمهوری عراق است که بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فهرست برجسته ترین نامزدهای پست ریاست جمهوری عراق

فهرست برجسته ترین نامزدهای پست ریاست جمهوری عراق