مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 08:522022-02-07فرهنگي

ضعف زیرساختها مهمترین مانع پیشروی صنعت گردشگری ساوه


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه گفت: ضعف زیرساخت ها مهمترین مانع پیشروی صنعت گردشگری این شهرستان است.

- رضا ایاز در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در شهرستان ساوه 425 اثر تاریخی وجود دارد، اظهار کرد: 125 اثر از این تعداد، به ثبت آثار ملی رسیده است و کاروانسرای باغ شیخ که یکی از بناهای دوره زندیه است و علاوه بر فضای کاروانسرایی دارای یک آب انبار، حسینیه و محراب است نیز در انتظار ثبت جهانی است.

وی بیان کرد: آثار تاریخی موجود در ساوه بجز تپه ها و برخی اماکن به نسبت تخصیص اعتبارات سالانه مورد مرمت و بازسازی قرار می گیرند که شاخص ترین آنها مسجد جامع هزارساله، مسجد سرخ در میدان انقلاب، بنای چارسوق و .

است.

وی با اشاره به کمبودهای زیرساختی در حوزه گردشگری ساوه تصریح کرد: تامین زیرساخت ها نقش موثری در تقویت صنعت گردشگری خواهد داشت تا یک گردشگر بتواند یک سفر راحت با فراهم بودن تمامی امکانات رفاهی داشته باشد.

ایاز به مرمت و بازسازی ابنیه، آثار و خانه های تاریخی و تامین اماکن اقامتی، هتل و سفره خانه به عنوان مهمترین زیرساخت های مورد نیاز گردشگران اشاره کرد و افزود: ساوه به دلیل قرار گرفتن در شرایط خاص و مزیت تاریخی بودنش بستر مناسبی برای جذب توریسم و گردشگر دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضعف زیرساختها مهمترین مانع پیشروی صنعت گردشگری ساوه

ضعف زیرساختها مهمترین مانع پیشروی صنعت گردشگری ساوه