مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 بهمن 1400 ساعت 14:422022-02-07سياسي

واکنش میراث فرهنگی در خصوص خبر تخریب یک حمام تاریخی یزد


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی یزد با بیان این که تخریب حمام محله محمود آباد توسط شهرداری و بدون هماهنگی با میراث انجام شده است، گفت: این بنا متعلق تاریخی نبوده و در عرصه جهانی و تاریخی یزد هم نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، چندی است خبری مبنی بر تخریب یک بنای تاریخی در محدود عرصه بافت جهانی یزد در فضای مجازی استان منتشر شده و انتقاد جدی دوستداران میراث فرهنگی را در پی داشته است.

سیدعلیرضا سالار حسینی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد در این خصوص به خبرنگار فارس از این استان، اظهار کرد: این بنا که یک حمام فاقد ارزش تاریخی با قدمت 40 ساله در محله محمود آباد است و هیچ ربطی به عرصه تاریخی و جهانی یزد ندارد.

وی تخریب این حمام بنا به دستورالعمل مدیریت شهری بوده است، افزود: این بنای تازه ساز جزو حمام های جهاد سازندگی و متعلق به دوره بعد انقلاب بوده است.

سالار حسینی با بیان این که این اقدام بدون هماهنگی با میراث فرهنگی انجام شده، تصریح کرد: حمام های جهاد سازندگی با مصالح آجر و گل ساخته می شده که از نظر معماری هم تکنیک ساخت بومی داشته است.

سرپرست میراث فرهنگی یزد علت تخریب این بنا توسط شهرداری منطقه یک را آزادسازی خیابان و تعریض آن دانست و بیان کرد: به نظر می رسد در این محدوده شاهد خیابان کشی هستیم از طرفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش میراث فرهنگی در خصوص خبر تخریب یک حمام تاریخی یزد

واکنش میراث فرهنگی در خصوص خبر تخریب یک حمام تاریخی یزد